måndag 23 april 2012

4 dagar kvar....

ska då min 30 års kris vara förbi?
 Det senaste halv året har varit den jobbigaste tiden! Speglar mig om & om igen, sminkar mig lager på lager som en riktig fjortis & inte blir det bättre...står typ KRIS i pannan på mig!
När jag sitter här & skriver detta inlägg säger (HAN) -du är för gammal för att blogga, det är bara ungdomar som gör! Jag tänker...-är det så? fan heller!
Men lusten att skriva mer den försvann iallafall för tillfället.

Någon som känner igen det här & vill dela med sig :) kanske får mig på bättre tankar.

4 kommentarer:

♥ Fikamonster ♥... sa...

Hhhmmmm vet inte om jag kan skriva något pedagogiskt som hjälper dig i det här läget, tyvärr känner jag inte igen mig i det du beskriver. Kanske får jag min beskärda del då jag fyller 40!? :-)
Men du, du är ju jättefin utan smink. Inte behöver du sminka lager på lager!?
När det gäller att blogga så är det inte bara fjortisar, hälsa den som sa det där att alla kändisar bloggar och vi är ju minst lika mycket kändisar vi :-)...skämt å sido, jag bloggar mycket för att få spara små glimtar från vardagen som man aldrig skulle komma ihåg annars. Lite istället för att pyssla ihop ett fotoalbum. Så kom igen, mer bloggande tack :-)
Kram på dig, hoppas du snart kommer ur din "kris".

Linda Sjölin sa...

Men goa Marlen! Du är den du är och du är perfekt!
Tänk på hur bra du har det med din Henrik och din lilla dotter. Ni bor i ett vackert hus, du har ett jobb och du har vänner. Jag är glad att vi träffats, även att det inte blir så ofta, så vet vi ju att vi har varandra.
Många säger att livet börjar efter 30. Kanske är det så?!
Försök att se hur bra du har det just nu. Stor varm kram till Dig.
Och det där med bloggande - jag bloggar för min egens skull och sen är det kul att lägga in inlägg om vad som helst för strunt eller inte-strunt. :-) som vem som vill får läsa. Sen tycker jag det ska bli kul att vi sa upp barnen när de är större. Kul att kolla tillbaka vissa datum oxå!

caroline sa...

Jag känner igen mig, som du vet!
Det är nog lite jobbigt att lämna "20" stadiet för på något speglar det ju ungdomen.
Men för mig så släppte allt på "dagen" D, det var inte så farligt!
Man är i den åldern man är och får försöka göra det bästa av där man är.

Du är jätte fin och får tänka att du har blivit klokare med åren ;-)

Va då för gammal för att blogga och vem bestämmer det!?
Det finns väl kärringar som är 85 som bloggar!
Dessutom har du ju en låst blogg och det tyder väl iallaf på att du inte är någon fjortis!
Man bloggar för sin egen skull!Ha' de', KRAM Från Caroline

VillaVisheten sa...

Nähä du förgammal för att blogga blir man icke!
Kriser har vi alla till och från.
Kramar på dig (40 är ju det nya 20 så tänk på vad du har att se fram emot):-D
Kramar.